پایگاه بسیج و کانون مسجد قبا

پایگاه بسیج و کانون مسجد قبا

انفاق

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۲۵ ب.ظ

خیلی کم اتفاق می افتاد که حقوق ماهیانه ی عیسی به منزل برسد.او وقتی از سپاه حقوق می گرفت به سراغ مستمندانی که می شناخت ،میرفت ضمن احوال پرسی و دلجویی از آن ها،همه ی مقرری ماهیانه اش را میان آن ها تقسیم می کرد و آنگاه با دستان خالی اما شادمان به خانه می آمد.علاقه ی عیسی به انفاق و نیکوکاری آنقدر زیاد بود که از وسایل مورد نیاز خود در این راه چشم می پوشید.او برای رفت و آمد به محل کار خود موتوری داشت که کار های خانه هم را با همان انجام میداد.

یک روز دیدم پیاده به منزل آمد.پرسیدم:عیسی ،موتور کجاست؟

خندید و گفت آن را به فردی که برای رفت و آمد خانواده اش وسیله ای نداشت،دادم.

عیسی در ایثار و گذشت از همان کودکی نمونه بود.او سال اول راهنمایی را در مدرسه مکولی در س می خواند.یک روز هر چه اصرار کردم،حاضر نشد به مدرسه برود.علت را پرسیدم،با شرم کودکانه اش گفت:بابا،با این وضع زندگی شما،من حاضر نیستم درشهر درس بخوانم و شما در آمد خود را برای اجاره خانه و کرایه ی ماشین خرج کنید.

ناچار عیسی را برای تحصیل به زهک آوردیم و او دوره ی راهنمایی را در مدرسه ی زهک گذراند.پسرم در آن سنین کودکی از  اینکه توانسته بود باری از دوش ما بردارد خیلی خوشحال بود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۱
آقای بختیاری

انفاق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی